آب مایه ی زندگی

تا چه زمانی دیگر آب داریم؟

آب مایه ی زندگی

تا چه زمانی دیگر آب داریم؟

آب مایه ی زندگی
بایگانی
آخرین نظرات
Sunday, 5 Bahman 1393، 11:03 PM

مضرات آب


ببینید به همان اندازه که کم آب خوردن خطرناک است، زیاده روی در نوشیدن آب هم سلامتی را به خطر می‌اندازد.در واقع حداکثر میزان مجاز نوشیدن آب برای انسان‌ها حدود ۲ لیتر است. (البته در ورزشکاران و در هوای خیلی گرم متفاوت است.)از سوی دیگر، در صورتی که در مدت زمانی کوتاه، مقدار بسیار زیادی آب نوشیده شود، فرد به اختلال پر آبی بدن دچار شده و در این مورد احتمال گیجی، کما و حتی مرگ وجود دارد.

به عقیده پزشکان در صورتی که فرد در هر ۲ ساعت بیش از یک بار به دستشویی برود و سابقه بیماری خاصی نداشته باشد، به این معناست که بیش از حد آب نوشیده است.البته نمی‌توان مقدار مشخصی آب برای نوشیدن روزانه تجویز کرد و این امر به فیزیک بدنی و میل افراد بستگی دارد. در صورت مصرف خیلی زیاد آب، ممکن است بدن دچار "هیپوناترمی" شود. هیپوناترمی نشانگر رقیق شدن مایعات بدن در اثر افزایش آب نسبت به سدیم کل بدن می‌باشد.علایم ویژه هیپوناتریومی(کمبود سدیم در خون) عبارت‌اند از: تهوع، سردرد، بی قراری، گیجی، کاهش رفلکس‌ها و در نهایت تشنج و کما.در صورتی که هیپوناتریومی بدتر شود، تهوع باعث تحریک ترشح هورمونی می‌ شود که این هورمون مسئول احتباس یا نگهداری آب در بدن است، در نتیجه آب کمتری دفع می شود و بیمار وارد یک چرخه معیوب می ‌گردد. تمایز علایم هشداردهنده کاری مشکل است. اگرچه نوشیدن مقدار زیاد آب برای بدن ما خوب نیست، اما نباید از نوشیدن 8 لیوان آب در روز مضایقه کنید. آب جزو لازم و ضروری رژیم غذایی ماست. با کاهش 2 درصد از منابع آب بدن، علایم دهیدراتاسیون(کم آبی) ظاهر می ‌شوند. یک علامت شایع دهیدراتاسیون خفیف، احساس خستگی در طول روز است.موفق باشید.

منبع:http://tandorosti.akairan.com/health/bimari-behdasht/6288.html

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی