آب مایه ی زندگی

تا چه زمانی دیگر آب داریم؟

آب مایه ی زندگی

تا چه زمانی دیگر آب داریم؟

آب مایه ی زندگی
بایگانی
آخرین نظرات
Sunday, 7 Dey 1393، 09:55 PM

ثمرات آب در قرآن

 


قرآن، بارها و بطور گوناگون، از آب آسمان و نعمت باران یاد کرده و گفته است:این ما هستیم که آب آشامیدنی شما را از ابرها نازل می‏کنیم نه شما:(أفریتم الماء الذی تشربون، ءأنتم أنزلتموه من المزن أم نحن المنزلون  )
خدا از آسمان، آب نازل می‏کند تا زمین مرده را زنده کند:و ینزّل من السّماء ماء فیحی تا زمین سبز و خرّم شود، و از آن نباتات و درختها بروید، و انواع میوه‏ها و محصولات به دست آید، و شما و چارپایانتان از آنها بهره برید و ارتزاق کنید و شما از آن آب بیاشامید:و تری الأرض هامدة فاذا أنزلنا علیها الماء اهتزّت و ربت و

 أنبتت من کلّ زوج بهیج  )(ألم تر أنّ اللّه أنزلمن السّماء ماء فتصبح الأرض مخضرّة  )(و

أنزل من السّماء ماء فأخرج به من الثمرات رزقا لکم  )(هو الّذی أنزل من السّماء ماء

 لکم منه شراب و منه شجر فیه تسیمون، ینبت لکم به ازرع و الزّیتون و النّخیل والأرعنب و من کلّ الثمرات  )(و هو الذّی أنزل من السّماء ماء فأخرجنا به نبات کلّ شیی  )(فأخرجنا منه خضرا نخرج منه حبّا متراکبا و من النّخل من طلعها... )(فانبتنا به جنّت و حبّ الحصید، و النّخل باسقات لها طلع نضید رزقا للعباد  )

از آسمان آب نازل کرد تا باعث نظافت و طهارت شما گردد:(و ینزّل علیکم من السّماء ماء لیطّهرکم و یذهب عنکم رجز الشیطان... )(و أنزلنا من السّماء ماء طهورا  )
تا آب در زمین قرار گیرد و از آن، دریاها، چشمه‏ها و نهرها پدید آید:(و انزلنا من السماء ماء بقدر فأسکنّه فی الارض و إنا علی ذهّاب به لقادرون  )(ألم تر انّ اللّه أنزل من السّماء ماء فسلکه ینبیع فی الأرض... )(و أنزل من السّماء ماء فسالت أودة بقدرها... )
آب آسمان مبارک و پربرکت است:(و أنزل من السّماء ماء مبارکا  ).
در روایات، استشفاء و تبرک جستن به آب باران بخصوص باران(نسیان)توصیه شده است  .
همچنین از استشفاء به آب جوشیده، آب سرد، آب گرم، آب شیرین، آب زمزم، آب فرات و جز اینها، کمااین‏که از تأثیر سوء برخی از آبها و نهرها از جمله رود نیل و دجله سخن رفته است

قرآن کریم 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی